اجتماعی

بازتوانی روانی و مراحل عبور از غم از دست دادن عزیزان

ارسالی از : خانم سولماز یارشیر

مقابله با از دست دادن عزیزان یا یکی از اعضای خانواده ممکن است یکی از سخت ترین چالش هایی باشد که بسیاری از ما با آن رو به رو هستیم.

زمانی که همسر، خواهر، برادر و یا مادر خود را از دست می دهیم، غم و اندوه ما می تواند به طور خاصی شدید باشد.

از دست دادن به عنوان یک بخش طبیعی از زندگی قابل درک است،.

اما ما هنوز می توانیم بر شوک و سردرگمی که منجر به دوره های طولانی مدت ناراحتی و افسردگی می شود، غلبه کنیم.

هر کسی، به طور متفاوت نسبت به مرگ و از دست دادن عزیزان واکنش نشان می دهند.

و مکانیسم های مقابله شخصی را برای اندوه به کار می گیرد.

پژوهش ها نشان می دهند در صورتی که فرد دارای حمایت اجتماعی و عادات سالمی باشد، اغلب می تواند از دست دادن را در گذر زمان، جبران کند.

این کار ممکن است ماه ها و یا یک سال به طول انجامد.

به طور معمول، با گذشت زمان، از شدت ناراحتی و غم، کم می شو.

، اما غصه، یک فرآیند مهم به منظور غلبه بر این احساسات است.

اگر رابطه شما با فرد در گذشته، سخت و مشکل بود، این مساله ابعاد دیگری را به فرآیند غصه اضافه خواهد کرد.

وقتی اولین بار با خبر از دست دادن عزیزان خود رو به رو می شوید حالت انکار است.

این روشی برای مقابله با هجوم احساسات شدید در مراحل اولیه است.

با شروع واقعیت شما با درد از دست دادن عزیزان مواجه می شوید.

ممکن است احساس ناامیدی و درماندگی کنید. این احساسات بعدا به عصبانیت تبدیل می شوند.

مرحله بعد از عصبانیت و خشم، چانه زنی قرار دارد در طول این مرحله، شما در مورد کاری که می توانسته اید برای جلوگیری از فقدان از دست دادن عزیزان انجام دهید، فکر می کنید.

بعد از گذراندن مرحله چانه زنی شما وارد مرحله ی افسردگی می شوید.

غم و اندوه همراه با درک این حقیقت که شخصی را از دست داده اید، آغاز می شود.

و این ناراحتی، تاثیر خود را بر روی زندگی شما می گذارد. علائم افسردگی شامل گریه کردن، مشکلات خواب و کاهش اشتها است.

مرحله نهایی اندوه است، شما واقعیت از دست دادن عزیزان را قبول می کنید.

و پذیرفتن اینکه نمی توانید چیزی را تغییر دهید.

اگر چه که هنوز احساس ناراحتی می کنید، اما می توانید با جریان زندگی، به سمت جلو حرکت کنید. هر فردی به روش خود از این مراحل عبور می کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگیری کپچا ...

دکمه بازگشت به بالا